Van jeugdliefde tot Motorcenter

Marnix Schiettecatte werd geboren als vierde in een gezin van 6 kinderen. Doordat zijn oudere broer in zijn vrije tijd croste, begon het ook bij Marnix te kriebelen. 
Als zestienjarige zette hij zijn eerste stappen in het motorcrosscircuit. Hij reed altijd bij de zwaarste klasse van de 500cc's, omdat hij zich daar het best bij voelde. Door de jaren heen veranderde hij vaak van club, van de BLB over BMB tot BVM.

Uiteindelijk heeft hij in 1983 zijn jongensdroom waargemaakt en het eerste gebouw gekocht om van zijn “hobby” zijn beroep te maken. Nadat hij en zijn vrouw Marijke 2 jaar lang verbouwd hadden, was de winkel eindelijk klaar.

Toen hij tijdelijk stopte met crossen in 1985, zat hij bij de MCB. Deze pauze heeft hij moeten inlassen, omdat hij toen begon als Yamaha dealer.

In 1988 volgden er nog een reeks renovatiewerken.

Na een viertal jaar zelfstandig werken in zijn garage, begonnen de kriebels voor de cross toch terug te komen. Daarom besliste Marnix in 1989 om na zijn pauze toch terug te beginnen, nu was dit bij de vrijetijdsrijders van de BVM.
Na een aantal wedstrijden bleek dat hij het crossen nog niet verleerd was en hij dus best overging naar een andere klasse, de Inters.

Alles ging uitstekend tot Marnix & Marijke samen met andere Yamaha dealers een reisje maakten in Schotland. Na een spijtig ongeval was zijn rechterbeen niet meer te redden, vanaf dat moment loopt hij met een prothese.
Maar hij bleef niet bij de pakken zitten en ging er na een paar weken al terug met volle moed tegenaan.

Door het constante groeien van de garage hebben ze in 1994 een stuk bijgebouwd naast het oude gebouw. Tot het in 2001 duidelijk werd dat deze oppervlakte echt té klein werd.

Toen is het idee ontstaan om een nieuwe winkel met ruime showroom te bouwen.
In 2002 was de opening van de huidige winkel, Motorcenter Schiettecatte, een feit. Hier kon de klant een keuze maken uit een ruimer aanbod voertuigen en accessoires. Ook de werkplaats was uitgebreider dan voorheen.

De laatste jaren is het belang van kwaliteitsvolle en modieuze kledij, samen met een goede marketing, enorm toegenomen. Daarom is in 2008 dochter Stefanie begonnen in het bedrijf van haar ouders. Door haar diploma Bachelor bedrijfsmanagement-afstudeerrichting Marketing heeft zij allerlei vaardigheden die hier goed van pas komen. Zij is vooral verantwoordelijk voor het begeleiden van de klanten bij beslissingen inzake kledij, helmen en dergelijke. Een andere belangrijke taak van haar is de marketing: advertenties, website, folders …

Alles om de klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden van het reilen en zeilen bij Motorcenter Schiettecatte in Vichte

Top